at the beginning with you.

Jag såg på Tyra Banks Show igår och då handlade det om nån kärring som predikade om att man absolut inte ska gifta sig för kärleken, utan enbart för pengarna. Det var helt sjukt att se! Hon sa bland annat "kärlek betalar inga hyror". Nej klart det inte gör, men vem har sagt att du som kvinna inte ska kunna betala dina räkningar själv? Man ska ju ALDRIG förlita sig på någon annan. Inte när det gäller pengar iallafall. Nu för tiden börjar ju kvinnorna ta för sig mer, startar fötetag och tjänar egna pengar. Herregud, vi lever ju inte på stenåldern längre! Vi är ju inga hemmafruar, vi klarar oss själva.

Visst visst, någon tror säkert att detta är dubbelmoral från min sida, jag som skojat och sagt att jag ska gifta mig rik. Jag ska tjäna mina egna pengar. För visst skulle det kännas bättre? Att veta att man tjänat ihop det själv? Jo så är det och jag ska jobba stenhårt för mina betyg så jag kan skaffa mig en bra utbildning och så småningom ett bra jobb.

Ville bara få mig ur detta för blev så jävla arg igår!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback