Att växa upp.

Jag har alltid sagt till mig själv att jag vill bli vuxen och självständig NU. Jag vill flytta till en egen lägenhet NU. Men nu tror jag inte jag vill bli stor. Jag fyller ändå 18 i slutet av sommaren och det är ju då man blir "vuxen", eller?

Jag vill inte bli det. Jag vill fortsätta vara liten. Jag vill kunna vara barnslig. För tillfället skyller jag på att "jag är ju faktiskt bara 17 år" när jag fjantar mig. Men snart kan jag ju inte göra det.  Hur ska det då gå för mig och Eddie på träningarna, när jag plötsligt växt upp? Nej, detta kommer nog aldrig ske. Jag har väl en barnslig del i mig och antingen får man hata den eller älska den, som jag hoppas de flesta gör. Dock får man inte fastna i 17-års åldern som jag vet vissa som har gjort..nämner inga namn. Det är illa, och balansgången mellan att vara töntig och gullig är hårfin.

Ett påpekande bara.
Jag vill bli 18 NUUU för då får man bättre lön (skiljer hela 20kr i timmen!!). VARFÖR föddes jag 25 augusti för precis när sommaren tar slut !?!?!  





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback