bless the broken road.

Igår beställde vi i klassen våra studentmössor. Nu är det på riktigt. Jag längtar så otroligt mycket, men samtidigt är jag rädd. Rädd för att vakna upp dagen efteråt och inte veta vad man ska göra med sitt liv. Vakna upp arbetslös? Helst inte. Men varför är jag rädd egentligen? Det är ju efter studenten mitt liv börjar! Men det är väl det som är grejen med mig. När jag inte vet vad jag ska göra, när vägen framför mig inte är rak, då blir jag lite osäker. Just nu vet jag ingenting. Funderar på att jobba ett år, resa bort på någon lite längre resa eller så. Sen ska jag plugga. När jag vet vad jag vill. Just nu vet jag inte det.

Men.
Den 1a juni 2011 ska jag springa ut från skolan och vara stolt över mig själv. Än är det lång tid kvar, många prov och många inlämningar. Kämpa kämpa kämpa. Belöningen kommer.



Snart är det min tur babe.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback