Gästblogg - Mina framtidsdrömmar

Det är jag som är Carroliten och ska gästblogga här idag. Stina ska ju få blogga hos mig också, men hon tog ett lite mer, seriöst smart ämne. Jag bad henne blogga om allt hon tyckte var bra med mig! Men sådan är jargongen lite på min sajt, min blogg är mitt självförtroende.
Nåväl - Stina bad mig skriva om mina framtidsdrömmar!

När man var liten drömde jag om att bli polis. Jag vet inte varför men man hade en sådan otrolig resepkt för poliser. Syrran ville bli brandman, så hon vann ändå den duellen.

Under alla ungdomsår har man alltid drömt om att bli handbollsproffs. Få göra det man älskar, dygnet runt, på riktigt - och få betalt.
Den drömmen lever fortfarande så klart, frågan är om den är relevant eller inte.

Ju äldre man blir så inser man att man kanske inte blir astronaut eller popstjärna. Och det finner man sig oftast i, faller in i lunket och försöker klättra på en betydligt tråkigare karriärsstege.
Kanske hittar man en hyfsat okej partner, man avlar fram några knoddar och vips är man pensionär.

Jag försöker leva år för år, jag vet nämligen inte vart jag kommer vara år 2011.
Men om jag verkligen skulle berätta hur jag VILL att mitt liv ska se ut så är det såhär:

Jag kommer att flytta till Danmark för att studera till Kiropraktor, jag kommer varva detta med att spela handboll och skaffa mig erfarenheter och minnen för livet.
Jag kommer efter 5 år i DK flytta hem till Göteborg där jag startar min egen klinik, samtidigt som jag spelar handboll så länge jag håller. Jag kommer tjäna tillräckligt bra för att kunna ha en nybyggd villa i en lugn förort, helt inredd på mina villkor. Någonstans mellan vändorna har jag träffat min drömman och han kommer fria och vi gifter oss i en vit kyrka mitt i sommaren.
Jag kommer att ha tre barn, som ska heta Nemo, Maximilian och Corall.
Min man kommer tjäna såpass bra att jag bara behöver arbeta deltid, då hinner jag träna precis så mycket som jag vill!

En utmaning till dig Stinet, på din egen blogg: Vad är DINA framtidsdrömmar?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback