hundra dagars nyttighet.



Hej alla fans!
Jag har gått med på en grej.. ska vara "nyttig" i 100 dagar från och med den 2a januari. Det är Carrollllinee som har styrt upp detta riktigt ordentligt. Det finns en blogg, och en sida på Fejjan. Har alltså ultimata förutsättningar för att klara detta! Fast, Carro har ju lagt upp en lista på saker som är okej eller inte och där har jag faktiskt lite synpunkter. Ingen behöver lyssna förutom jag själv. Det är ju upp till mig hur jag vill göra detta. (alltså inget ont mot själva listan) 

Enligt listan är det okej att dricka Fun Light-saft vilken jag INTE tycker är ok. Tycker den saften är värre än vanlig då den innehåller massa sötningsmedel och annan skit som är sämre för kroppen än socker. Men dricker aldrig light-produkter ändå så lär ju inte bli något problem direkt. (ska sluta dricka vanlig saft jaaa)

Sen får man inte äta vitt bröd. Dock kommer jag BEHÖVA göra undantag från detta och det säger jag redan nu. Jag kan inte sluta med det eftersom jag älskar bröd och det är det ända jag tycker om, typ. Alltså jag kan inte dricka yoghurt eller nåt på morgonen till exempel och ni vill ju inte att jag ska dö?! Självklart kommer jag inte äta VITT vitt bröd ni fattar, men lite ljust iallafall. Ska försöka MINSKA på detta men det måste komma med tiden.

Och juicen då.... ingen är tillåten förutom egenpressad, men HALLÅÅÅÅ Brämhults måste vara okej för det är ju bara frukt. Jag tänker dricka det iallafall haha.

Såååå nu har jag sagt mitt så nu är det bara att köra.

Kommentarer
Carroliten säger:

fun light innehåller inte lika många kalorier som vanlig saft ;)



det finns faktiskt väldigt goda surdegsbröd som smakar som vitt fast nyttigare! vet att pågen har ett skitgott bröd som jag älskar, typ "långa" fyrkantiga dubbelmackor... kommer ej ihåg exakta namnet men det är gött iaf.



brämhults är fett mkt socker, du gillade ju inte ens det sa du ju;) gör egenjucie eller drick waatteeeerrrrrrrrrr.

2011-12-29 | 23:07:46
Bloggadress: http://caarroliten.blogg.se/
evelina säger:

Brämhults är inte så bra som det vill sägas vara ;) riktig färskpressad juice håller inte 4 dagar på ett lager innan det sen ska stå ytterligare dagar i en butik. köp ist en sån där fin liten apelsin press. kostar någon hundring. OM man inte vill gå all the way åh köpa en riktig juicepress, men det är dyyyyrt!

2011-12-30 | 08:10:17

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback