söndagsångest.

Herregud vilken söndag.
Åkte hem till Robbans lägenhet, öppnar dörren. Möts av en fågel?!?! EN FÅGEL! Och ingen liten heller, en kaja. Ni vet en sån där svart. Jag trodde jag såg i syner, fick panik och sprang ut ur lägenheten. Sen kom jag på att jag lämnat mina väskor i hallen. Helvete. Fick smyga in och hämta dem och gå ut ur huset. Nu kom chocken och pinsam som jag är börjar jag storlipa för jag gillar inte sånna vilda fåglar. Och speciellt inte INOMHUS!! Visste inte vad jag skulle göra för Robban är ju självklart i Ulricehamn när en sån här sak ska hända.. men ringer honom ändå och får fram vad som har hänt genom tårarna. Han skrattar och tror mig inte och då börjar jag med tveka. Allvarligt Stina, en stor fågel? Så får gå upp igen och kolla och det är ingen tvekan om saken. Gråter så jag skakar nu, fyfan vad hemsk. Vad ska jag göra? Jag vågar ju inte gå in.

Robban får ringa Nacor så han och Linus kommer och hjälper mig. Då upptäcker vi att nej det är inte bara en utan två fåglar. Herregud. Och hur fan har de kommit in? Inga fönster eller balkongdörren är ju öppen?! Det går inget vidare med att få ut fåglarna och då kommer grannarna till hjälp. Tillslut får vi ut dem genom balkongen och man kan andas ut. Vi ser att de antagligen kommit in genom en ventil (?!). ALLTSÅ HUR KAN DETTA HÄNDA? Helena ska iallafall komma hit och hjälpa mig att städa. Måste tvätta ALLT, och skura golv och massa. Hur mycket otur kan man ha, en ventil?


Kommentarer
Carroliten säger:

FYFAN stina!!! Jag hade nog svimmat av... Fy fan..

2011-02-20 | 21:20:31
Bloggadress: http://caarroliten.blogg.se/
stina säger:

Jag gjorde nästan det .. fyfan det var ingen rolig upplevelse alltså..

2011-02-20 | 21:23:25
Piff säger:

hahahahahhaha va?? du som är van vid fåglar ? ;) hahaha

2011-02-28 | 14:51:38

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback