2011-09-08

Jag veeeet, jag skulle inte blogga förrän jag har fått min dator. Men idag kunde jag inte låta bli.

När jag skulle till träningen kom inte spårvagnen jag skulle ta. Det förvånar ju en inte direkt eftersom Västtrafik är som de är. Men efter 30 minuter börjar man ju undra.. Och då fick man reda på att det hade varit en allvarlig spårvagnsolycka under dagen så det var alltså helt kaos i spårvagnstrafiken. Den spårvagnen jag skulle ta var alltså 42 minuter sen! Och chauffören var typ chockad för han satt och pratade med sig själv i högtalaren och berättade gamla historier om olyckor som hänt förr, haha. Konstigaste spårvagnsresan jag varit på.

Men denna olyckan väckte faktiskt upp ett gammalt minne. När jag gick i högstadiet skulle vi i skolan på någon vandring nånstans. Och när vi är vid Olskroken så krockar buss 17 som vi åkte med med en personbil som bara kör rätt över vägen. Alla flög fram i bussen och det blev kaos, men det var bara chauffören och de som åkte i bilen som skadades som tur var.

Det kunde ju varit värre, men vi blev nog mest glada över den inställda vandringen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback