tjugoandra juli.





Igår var det sol för första gången en helgdag på hela sommaren. Åkte med Linnéa och Oskar till Smithska Udden. Har aldrig varit där förut men det var fint. Dock provade jag ju inte vattnet, men hahahah ALDRIG att jag badar när det är så kallt. Glöm det. Kul ändå att jag också kunde få åka till stranden en dag och sola min bleka kropp. Har nog aldrig varit så här blek en sommar någonsin. Det var ganska kallt igår men vad gör man inte för solen? 

Idag är det också ett år sen terrordåden i Oslo och på Utöya. Minns att jag jobbade på Coop den dagen, och att när vi inte hade kunder i kassan på morgonen satt och läste tidningen tillsammans och förundrades över vad som hade hänt. De rysningarna man fick att sånt kan hände var som helst, även här i Skandinavien där vi tror att vi är så skyddade. Men nej. Kommer aldrig att kunna glömma det.

Annars så är dagen ganska fullspäckad. Mest av tråkiga saker dock. Ska tvätta om en stund, sen fixa mat och träna. Ska också hinna åka in till stan och kolla lite kurslitteratur till första kursen. Måste köpa lagbok med, den kostar 2 200 kr. Weeeei. Sen ska jag till mamma ikväll med och sen var helgen slut!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback